tisdag 7 oktober 2008

nötkrämsmysteriet

Jag har en fundering som jag inte kan släppa. När jag var liten och köpte Nöt-Crème har jag bestämt för mig att den lilla slogan som stod på framsidan löd "God sak för småkaksbak".

Men: när jag handlade en Nöt-Crème till efterrätt idag så var något förändrat. Plötsligt märkte jag att det stod "God sak med mersmak" på påsen. Inte ett ord om något småkaksbak.

Kanske har de fattat att ingen längre använder de små påsarna för småkaksbak. Kanske kom de på att ordet småkaksbak är lätt att staka sig på. Kanske var det lika bra att de bytte. Om de nu har bytt? Jag hoppas att mysteriet får en lösning med hjälp av någon kunnig i frågan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

very clever.

Anonym sa...

Du har helt rätt, de har ändrat sin slogan enligt. Läs mer om detta på hd.se http://korta.nu/246e

Jag minns hur jag brukade köpa dessa genom luckan på kiosken som man gjorde så gott som dagliga utflykter till som liten.