tisdag 18 november 2008

nya vänner söker kontakt

Jag har inte haft sån vidare värst ordinspiration på sistone. Det är mest spännande medikamenter som upptar min tid, men dom heter ju i och för sig roliga saker. Cocyllana, Doxyferm och Acetylcystein för att nämna några, man undrar hur de hittar på alla dessa namn!

Hur som. Jag läste DN kontakt för en stund sen och plockade ut lite nya godbitar. Personligen gillar jag den första och den sista bäst. Hallelujamusiken är ju ett så härligt ord.

Tomas, bor du kvar på Lidingön? Hör av dig till kvinnan som fick den oväntade Hallelujamusiken.
(Efterlysning, Stockholms län)

Vem är du, vem är jag? Jag är en tjusig, 43-årig, varm, lättsam, seriös grabb på livets catwalk. Vem du är vet ju inte jag, sanna mina ord.
(Man söker kvinna, Stockholms län)

Smidig, lång, f.d. ormtjusare söker tjej som danar i glada toner, har hypnotisk blick, svänger på kroppen när hon går och kramas hårt men som inte är giftig. Jag är 40+.
(Man söker kvinna, Stockholms län)

"Låt mig få tända ett ljus", min favoritjulsång. Familjelös kvinna söker julvers, levande ljus i gran, småfågelskärve? Med man, 50-70 år. Förtidspensionär.
(Kvinna söker man, Stockholms län.)

Jag vill bli groda igen, så kyss mig en gång till.
(Man söker kvinna, Stockholms län.)

2 kommentarer:

sanna! sa...

haha

SANNA MINA ORD

Linnéa sa...

jag vet! tror du jag tänkte på dig när jag läste det så tänkte du rätt.